CTR در بازاریابی اینترنتی

CTR در بازاریابی اینترنتی چیست ؟

مخفف Click through rate می باشد.

سی تی آر در تبلیغات یکی از راه های اندازه گیری موفقیت تبلیغات آنلاین و تعداد کلیک و هستش .

در واقع توسط این روش یه جورایی از واکنش اولیه بازدیدکننده ی سایت یا مشتریان بالقوه توی بازاریابی آنلاین اطلاع پیدا میکنیم.

یه فرمول کلی داره:

CTR = تعداد کلیک / تعداد مشاهده.

یه لینک رو گذاشتیم تو یه سایتی مثلا . تعداد دفعاتی که این لینک کلیک شده رو تقسیم بر تعداد دفعاتی که بازدید شده میکنیم میشه سی تی آر.

معمولا توی تبلیغات اینترنتی در یک عدد ۱۰۰ ضرب میکنیم عدد بدست اومده رو که درصد بدست بیاریم.

خب رو ۲ موضوع مثالش میزنم CTR رو.

اول تبلیغات ایمیلی و بعدش تبلیغات بنری

توی ایمیلی تعداد دفعاتی که روی لینک های داخل ایمیل کلیک شده به تعداد ایمل هایی که ارسال شده در صد در نظر میگیرنش . در واقع تعداد کلیکی که توسط ایمیل ایجاد میشه به کل ایمیل ها

توی بنری هم مشخصه. تعداد دفعاتی که کلیک شده رو بنرمون بر روی تعداد کل نمایش‌ها درصد هستش.

حالا این نرخ سی تی آر چند باشه خوبه ؟

توی بنری نرخ ۶٪ ۷٪ داشته باشیم تو شروع خیلی خوبه. ولی باید این نکته رو بدونیم که این نرخ با مرور زمان کاهش پیدا میکنه و تا حدود ۱٪ که برسه بهتره که تبلیغاتمون رو تغییر بدیم.

یه نکته ای که باید بدونیم توش هم اینه که اگه CTR بالایی داشته باشیم ولی فروشمون پایین باشه یعنی توی تبلیغاتمون اشتباه کردیم. یا توی  بنرها، کلمات کلیدی و که استفاده کردیم دروغ گفتیم و گمراه کردیم یا اینکه درست خودمون رو نشون ندادیم . به طور مثال ما میخوایم فروش عطر زنانه داشته باشیم و بازاریابیش رو انجام بدیم و بیایم توی بنرها از عکس ادکلن مردانه استفاده کنیم. شاید جذاب باشه و بازدید کننده کلیک کنه و سایت ما رو ببینه ولی خریدی نکنه. چون توقع داره ادکلن مردانه داشته باشیم که نداریم 🙂

این توضیحات توسط اینجانب در گروه بازاریابی اینترنتی نوشته شده است و ممکن است ناقص و یا اشتباه باشد. در صورتی که آن را کامل کردید یا به اشتباهی پی بردید لطفا بنده را هم مطلع کنید تا از دانش شما استفاده کنم.

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *