بازاریابی محتوایی چیست ؟‌

بازاریابی محتوایی چیست ؟

خب دوستان عزیز

یه مبحث جدید رو میخواستم استارت کنم که یک مقدار طولانی هستش.

توی درخت بازاریابی اینترنتی که شما نگاه کنید

توی بخش های مختلف مثل Public Relations ، Content ، و یک موضوع مشترک رو میبینید و اون هم Content Marketing هستش.

میخواستم در این باره یه توضیحاتی داشته باشم . البته به صورت مختصر و بعد سراغ موضوع چگونه یک مقاله خوب بنویسیم بریم.

در ابتده به نقل از ویکی پدیا به آدرس

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C_%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7

یک تعریف کلی خدمتتون ارائه میدم:‌

بازاریابی محتوا (به انگلیسی: Content marketing) در واقع نوعی از بازاریابی است که به فرایند تولید و به اشتراک گذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید می شود، می پردازد. این محتوا و اطلاعات می تواند به انواع مختلفی چون اخبار تحلیلی، ویدیو، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، مطالعه موردی، راهنما و دستور العمل ها، سوالات و پاسخ، مقالات و تصاویر وتولید و منتشر گردد.

در بازاریابی محتوایی چند هدف دنبال می‌شود :

۱.سرنخ‌های فروش جذب شود.

۲.سرنخ‌های فروش را پرورش دهیم

۳.سرنخ‌های فروش را به مشتری تبدیل کنیم

۴. با مشتریان ارتباط خود را حفظ کنیم تا به مشتری وفادار تبدیل شوند.

انواع محتوا از نظر موضوعی چی هستش ؟

میشه به موارد زیر تقسیم کرد:

۱.محتوای سبز : تولید محتوایی که همیشه کاربرد داشته باشد

۲.محتوای روز : محتوایی که تاریخ مصرف داشته باشد. ( مانند اخبار)

۳.موج سواری محتوایی : مانند بحث پالم در صنعت لبنیات که خب خیلی از شرکت ها اومدن مطالبی رو گسترش دادن که ما مثلا در محصولات خودمون شیر پالم دار استفاده نمیکنیم.

توی این انواع موضوعی محتوا بهترین نوعش محتوای سبز هستش که باید این موارد رعایت بشه توش :

۱.انتخاب سوژه همیشه سبز

۲.کلملت کلیدی مناسب

۳.یک تقویم مناسب برای وبلاگ

۴.محتوای اورجینال ( با مخاطب ارتباط برقرار کنیم و توی متن نشون دهیم که اون متن رو خودمون نوشتیم)

۵.به روز رسانی کنیم محتوا رو

انواع محتوا از نظر ساختار چی هستش ؟

۱.مقاله

۲.خبر رسمی

۳.اینفوگرافیک(مانند Pinterest و …)

۴. ویدیو

۵.ای بوک

۶.پادکست

۷.خبرنامه

روش های تولید محتوا رو میشه به صورت زیر بیان کرد :‌

۱.تولید محتوا (داستان گویی ، ساخت فیلم ، رویدادهای داخلی و … )

۲.ترجمه

۳.نکته نویسی

۴. مطالب سریالی ( به طور مثال ترجمه یک کتاب به صورت خرد خرد و قرار دادنش در سایت )

برخی از رسانه های نشر محتوا به صورت زیر هستن :‌

۱.وبلاگ

۲.سوشیال مدیا

۳.اخبار رسمی (press release)

۴.خبرنامه

۵. به اشتراک گذاری

۶. Gust Booking

۷٫Pay Per Post

۸. غیره

حالا برخی مراحل بازاریابی محتوایی رو ذکر میکنم خدمتتون:

مرحله ۱) ایجاد علاقه در کاربر ( تیتر خوب ، عکس خوب و …)

مرحله ۲) ایجاد یک تحقیق برای کاربر (دادن اطلاعات خوب و مفید به کاربر)

مرحله ۳) ایجاد آنالیز برای کاربر ( یعنی کاری کنیم کاربر فکر کنه هم از ما میتونه خرید کنه هم از رقبای ما ولی ما از رقبا بهتر هستیم)

مرحله ۴) مرحله خرید ( روش‌های خرید، روش ها و شرایط بازگشت پول و … )

مرحله ۵) ایجاد وفاداری ( توسط روش هایی مثل آموزش Faq و اموزش راجع به محصولات خریداری شده و … )

خب فکر کنم برای شروع بحث بازاریابی محوایی توضیحات کافی باشه . دوستان اگه سوالی داشته باشن من در خدمتم.

مطالب فوق از روی خلاصه هایی بودن که در کارگاه بازاریابی محتوایی توسط آقای مجید کثیری از مجموعه اخبار رسمی ارائه شده است و قسمت کمی از آن توسط ذهن و دانش خود من نوشته شده.

لطفا در صورتی که این مطالب را در سایت یا جای دیگر کپی میکنید نام ایشان را به عنوان ارائه دهنده اصلی این مقاله حفظ کنید

این توضیحات توسط اینجانب، سروش طیبی در گروه بازاریابی اینترنتی نوشته شده است و ممکن است ناقص و یا اشتباه باشد. در صورتی که آن را کامل کردید یا به اشتباهی پی بردید لطفا بنده را هم مطلع کنید تا از دانش شما استفاده کنم.

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *