برندسازی اینترنتی

برندینگ در وب یا برندسازی اینترنتی چیست؟

برندسازی اینترنتی

برندسازی اینترنتی

خب توی روز‌های قبل در مورد برند و برندسازی و کمپین‌های برند سازی صحبت کردیم و این سری فکر کنم وقت این باشه که در مورد برند‌سازی در فضای اینترنتی صحبت کنیم.
اول از همه بیایم موضوع برند سازی در وب رو تعریف کنیم:‌
یعنی بهره‌برداری تخصصی از فضای وب در جهت برند‌سازی.
خب از این تعریف کاملا مشخص هستش که فضای وب یک ابزار برای برند‌سازی هستش.
معمولا برای مجموعه‌هایی با شرایط زیر به سمت برند‌سازی اینترنتی میرن:‌
۱٫ شرکت‌هایی که مشتریان جوان‌تر دارد.
۲٫ شرکت‌های نوآوری که مجبورند برای معرفی محصولات یا خدمات،‌ انرژی زیادی صرف کنند.
۳٫ شرکت‌هایی که به سخصی می‌توانند اعتماد مشتری رو جلب کنند.
۴٫ شرکت‌هایی که عمق برند و مشتریان وفادار برایشان مهمتر است
۵٫ شرکت‌هایی که رقبایشان حضور بسیار کمرنگی در اینترنت دارند.
۶٫ شرکت‌هایی که تولیدات و یا خدمات‌ آن‌ها مرتبط با آی‌تی است.
برای اینکه موضوع برندینگ اینترنت رو بهتر متوجه بشید پیشنهاد میکنم نگاهی به درخت بازاریابی اینترنتی بندازیم.

این درخت رو در این پست میتونید مشاهده کنید.

توی جای جای این درخت که نگاه کنیم (در قسمت شاخه) میتونیم ردپای برندینگ رو ببینیم.
چند مثال بخوام بزنم ازش میشه گفت:
PPC: شما نام برندتون رو توی سایت‌های پر بازدید جلوی چشم میارید.
Blogs: تبلیغات در وبلاگ‌های پربازدید که باز هم برند شما در سایت‌های پر بازدید دیده میشه
White Paper: یا همون پست مهمان که هم برندینگ شخصی انجام میده و هم نام مجموعه شما رو بالا میکشه.
Articles: که پست زدن در سات شما هستش و باعث میشه در زمینه تخصصی خودتون بالا بیاین توی گوگل و هرکی سرچ میکنه به شما و نام شما برسه
Email Marketing: که مشتریان بالقوه رو با نام شما آشنا میکنه و همچنین نمیزاره مشتریان قدیمی شما ، فراموشتان کنند.
Social Media Marketing: که شما اطلاعات و در واقع مطالب خودتون رو در آن‌ها به اشتراک میگذارید و از سئوی اون‌ها برای بالا کشیدن مطلب خود در گوگل استفاده میکنید
توی موضوع برندینگ وب این موضوع رو هم بگم که اصلا اهمیت نداره که سایت‌ خودمون رو بالا بکشیم و اینجوری برند سازی کنیم. مهم اینه که برند خودمون رو بالا بکشیم و کاری کنیم که در مورد موضوعات مختلف که سرچ میشه اسم ما اولین نتایج باشه . حتی اگه اون نتایج سایت ما نباشه.
برای صحبت آخر هم این رو بگم که هیچ موقع فکر نکنید برند سازی یک موضوع ساده هستش و با یادگیری اون راه رسیدن به موفقیت هموار میشه . بر عکس کاملا موضوع پیچیده‌ای هستش . منظورم پیچیدگی علمی نیست. چون علم هرچقدر هم پیچیده باشه قابل یادگیری هستش . منظورم پیچیدگی در اجرا هستش . مسیر برندسازی واقعا زمان‌گیر و طاقت‌فرسا هستش برای همین اگه توانایی این موضوع رو در خود نمیبینید وقت خودتون رو در این مورد نذارید.
این توضیحات توسط اینجانب، سروش طیبی در گروه بازاریابی اینترنتی نوشته شده است و ممکن است ناقص و یا اشتباه باشد. در صورتی که آن را کامل کردید یا به اشتباهی پی بردید لطفا بنده را هم مطلع کنید تا از دانش شما استفاده کنم.

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *